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- 1.2.3. O Prado Infinito
1.2.3. O Prado Infinito
Artista
João Miguel Ramos nasceu em São Miguel, nos Açores, em 1994. Vive e trabalha entre o Porto e os Açores. É licenciado em Artes plásticas – Pintura pela Faculdade de Belas artes da Universidade do Porto (2016). Em 2019 frequentou a Hochschule für Grafik und Buchkunst Leipzig. Concluiu o Mestrado em Artes Plásticas - Faculdade de Belas Artes da Universidade do Porto (2020).
Trabalha numa configuração aberta e multidisciplinar em que o meio da pintura é tido como forma de enquadramento.
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Artist
João Miguel Ramos was born on the island of São Miguel, in the Azores, in 1994. He lives and works between Porto and the Azores. Graduated in Fine Arts – Painting for the Faculty of Fine Arts of the University of Porto (2016). Studied at the Hochschule für Grafik und Buchkunst Leipzig (2019). Completed the Master in Visual Arts at the Faculty of Fine Arts of the University of Porto (2020).
Works in an open and multidisciplinary way in which the medium of painting is seen as way of framing.
Tendo como mote o título do capítulo 1.2.3. O Prado Infinito, de Palomar, onde o personagem principal do livro de Italo Calvino, após um momento de desespero face à tentativa de definição do prado que circunda a sua casa se distrai e divaga sobre o universo, é apresentado um grupo de trabalhos, entre pintura e escultura ora realizados, ora recolhidos do quotidiano do artista e apresentados agora enquanto um conjunto de conjuntos.
A indeterminação do prado é substituída pela superfície horizontal da mesa e do chão do espaço expositivo, entendida enquanto oposição ao plano eleito, por definição, na pintura. São divididos e subdivididos conjuntos, montados incongruentemente e subvertidos. Elementos individuais dão lugar ao modo como são apresentados. Não através da suposição de um arquivo, mas de um impulso decisivo.
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Based on the title of chapter 1.2.3. O Prado Infinito, from Palomar, where the main character of Italo Calvino's book, after a moment of despair in the face of the attempt to define the lawn that surrounds his house, becomes distracted and wanders about the universe, a group of works is presented, among painting and sculpture, sometimes made, sometimes collected from the artist's daily life, and now presented as collections of collections.
The indetermination of the lawn is replaced by the horizontal surface of the table and the floor of the exhibition space, understood as an opposition to the elected surface, by definition, in painting. Sets are divided and subdivided, incongruously assembled and subverted. Individual elements give way to how they are presented. Not through the assumption of an archve, but through a decisive impulse.
Segunda a Sábado, 10h - 19h
Monday to Saturday, 10am - 7pm
Entrada gratuita